S(t)imulatieleren - Innovative Learning Environment
Inhoud
Je wilt je leerlingen laten kennismaken met de wonderlijke wereld van de procestechnologie en/of met de technische uitrusting die nodig is om een chemisch proces te realiseren en te beheersen. Chemische processen vragen een nauwkeurige bewaking van temperaturen, drukken, volumes enz. In een procesinstallatie spelen meet- regeltechnische apparatuur, pompen, afsluiters, pijpverbindingen, dichtingen enz. een zeer belangrijke rol.
Hoe combineren technici chemie en fysica? Waarom ligt de nadruk bij het besturen van een proces op fysica maar is chemie de onontbeerlijke draaischijf? Waarom zijn pompen, warmtewisselaars en meet& regeltechniek nodig om de wetten van Le Châtelier, van ’t Hoff, dampdruk en exothermiciteit te realiseren en te beheersen?
Door gebruik te maken van dit prachtige leermateriaal worden je leerlingen op een creatieve manier uitgedaagd en “getriggerd” binnen een zeer ruime waaier van toepassingen binnen de studiegebieden chemie en mechanica–elektriciteit.
Storingsanalyse, analytisch denken en werken onder een zekere tijdsdruk maken je onderwijs zeer realistisch.
Doelgroep